15 Mayıs 2018 Salı

Sesin yalıtımı

BİNALARDA SES YALITIM TÜRLERİ Binalarda ses izolasyonu iki grup olarak incelenebilir. Mekanın iç yüzeyinin kaplı olmasından dolayı sesin yankılanması nedeniyle oluşan bu uğultu akustik önlemlerle gürültü seviyesi düşürülebilir. Ses bir ortamda yayılırken önüne bir engel çıktığı zaman, diğer fiziksel olaylar gibi davranır.


Sesin yalıtımı

Ses yalıtımının amacı sesin ortamdaki yayılmasını kontrol altına almaktır. Ses Yalıtımı Saglıklı ve Konforlu Ortamlar Saglar. Gürültü, konforumuz açısından istenmeyen, rahatsız edici bir durumdur.


Verdigi bu rahatsızlıgın yanı sıra bireyler üzerinde, psikolojik, fizyolojik ve performans yönünden olumsuz etkiler de yaratır. Gürültü, davranıs bozuklukları, çalısma verimindeki düsüs, duyma. Sadece uygulama yapmıyor aynı zamanda bu uygulamalarda kullanılan malzemelerin üretim ve satışını yapmaktayız. Farklı özelliklere sahip ses yalıtım malzemelerini hepsiburada. Yapı ve tadilat işlerinde ihtiyaç duyduğunuz binlerce ürünü ayağınıza getiren hepsiburada.


Hayatımızı geçirdiğimiz yaşam alanlarımızda, binalarımız ve çevremizi istenmeyen hoş olmayan seslerden gürültünün zararlarından korumak için doğru ve etkili hatta en etkili ses yalıtım malzemeleri ile yalıtılarak yapılan uygulamalara kısaca ses yalıtımı denir. Bu durum sesin net duyulmamasına neden olur. Kumaş Kaplı panel diğer ses yalıtım malzemelerine göre artıları –Diğer akustik malzemeler de istenilen renk kartelaları sağlanamamaktadır.


Sesin yayılmasının önlenmesine ses yalıtımı denir. Aşırı gürültülü ortamlarda ses dalgalarının şiddeti fazla olduğu için bu ortamlar sağlık sorunlarına neden olur. BONDEX SES YALITIM SÜNGERİ Bondex (Rebonded Sünger), kırpıntı süngerlerin geri dönüşümü ile üretilen, özellik olarak esnek ve yoğun olan bir sünger grubu malzemesidir. Genel olarak bu sünger sprey yapıştırıcısı ile sıkılıp yapıştırılır.


Amaç mekandaki ses kalite, performansını arttırmak ve eko, yankı gibi problemleri çözmektir. Ses yalıtım malzemeleri duvar, tavan ve zemin ses izolasyon ve yalıtım uygulamalarında kullanılan malzemelerdir. Sesin olumsuz etkilerini azatmak için ses yalıtım malzemeleri mutlaka gereklidir. Tavan ses yalıtımı uygulamaları, darbe kaynaklı seslerden oluşuyor ise (yürüme-koşma) sesin kaynağı hangi tarafta ise o yönden yalıtım yapılmalıdır.


Sesin soğurulması sayesinde ortamdaki sesin şiddeti azalır. Maddenin türü değiştikçe sesi soğurma miktarı da değişir. Bu nedenle ses yalıtımı istediğimiz ortamlarda bu tür maddeler tercih edilir. Akustik mimarlık kaplama malzemeleri ltd.


Böylece, uygulanan duvarın ses yalıtım değeri, zayıf olan asma tavan ses yalıtım değerine kadar düşecektir. Ses kaynağında çıkan ses dalgalarının, çarptığı yüzeyler tarafından tutulması olayına soğurulma ( ses yalıtımı ) adı verilir. Fizikte soğurulma kavramı, bir ortamdaki enerjinin başka bir ortam tarafından emilmesi anlamında kullanılmaktadır. Ses kayıt stüdyolarının duvarlarının pürüzlü süngerlerle kaplanması, otoyol kenarlarına duvar ve ağaçlandırma yapılması, pencerelerde çift katlı cam kullanılması gibi yöntemler ses yalıtımı sağlar. Ses kalabalığının yoğun olduğu mekanlarda frekans değerini en düzenli şekilde ulaştırabilmek adına akustik ses yalıtım uygulamaları yapmaktayız.


Hava oluşumlu sesler ve titreşimli sesler için özel olarak ayrı projeler dahilinde çalışmalar yapılarak istenilen sonuç elde edilir. Hava yolu ile yayılan seslere karşı yapılır. Havadaki ses yalıtımı , sesin , genellikle mümkün olduğu kadar esnek olan ağır malzemeler vasıtasıyla, ayırma yüzeylerinden geçmesini önler.


Havadaki ses emilimi, özellikle enerjinin içine nüfuz edebileceği büyük, gözenekli bir yüzeye sahip olanlarda, emici malzemelerde ses enerjisinin emilmesi ile gerçekleşir. Sesin farklı ortamlara geçişini engellemek için yapılan uygulamalara ses yalıtımı denir. Günümüzde ses yalıtım ı sağlayan malzemeler üretilmektedir. Strafor(köpük), sünger, çift cam, delikli tuğla, yün, pamuk, lastik, keçe ve halı gibi maddeler sesi az iletir, yansıtmaz, soğurur. Ortamdan kaynaklanan hava seslerinin bitişikteki mekana geçmesinin engellenmesi ve darbeyle oluşan katı cisimlerde yayılan sesin yalıtılmasını kapsar.


Tek katmandan olusan yapı elemanları, havada olusan sesin komsu mekâna geçisine kütleleri ile karsı koyar. Isı, Ses ve Yangın Yalıtımı Isı, Ses ve Yangın Yalıtımı. Ancak panel de istenilen her renk üretilebilmektedir. Makineler için ses yalıtımı sağlayan kabinler kullanılabilir. Mekan içinde ses yutucu panel kullanımı sesin yayılmasını azaltır.


Açık alanlarda bariyer olarak tampon bitki uygulanması, sesin absorbe edilmesini artırır. Ses yalıtım ve akustik odalar için uzman ekipimizle İstanbul un her semtinde hizmet vermekteyiz. Malzeme ve uyğulama işlerini firmamız yüklenmektedir. Batari odaları her çeşit müzik odaları jeneratör ses yalıtım ,birleşik dairelerdeki duvar ses yalıtım her çeşit gürültü kirliliği için Yaman akustiğe ulaşabilirsiniz. Duvar ve tavanlarda rahatlıkla ve kolayca uygulanabilirler.


Uygulama öncesi yerinde keşif, akustik projelendirme, 3d tasarım hizmeti, geniş ürün yelpazesi ve uygulama hizmetimiz ile yanınızdayız. Bu akustiği ses yalıtım malzemeleriyle sağlayabilirsiniz. Kumaş panellerde renk ve model seçeneklerimiz vardır.


Sesin yalıtımı

Yapı elemanlarında sesin iletimi ve yayılımı iki yolla olur : 1. Hava doğuşumlu sesin bir mekandan diğerine iletilmesi 2. Zemin ve tavan ses yalıtımı ya da ev, asansör ve ofis ses izolasyonu uygulamaları için uzman ekibimizi size yönlendiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar